Informacje prasowe

banerek barometr IV 2025

Budownictwo wyraźnie hamuje. Nastroje firm najniższe od ponad 2 lat

Subindeks Barometru EFL dla budownictwa na IV kwartał 2025 roku wyniósł 51,3 pkt, co oznacza spadek o 5,5 pkt. w porównaniu z poprzednim kwartałem. To najniższy wynik od ponad 2 lat (w III kwartale 2023 wyniósł 48 pkt.) i sygnał ochłodzenia nastrojów w sektorze. ...

efl logo-white 3600x2400px leasing

Rusza ,,Turbo” kampania EFL Leasing. Za realizację odpowiada Neon Shake.

Wystartowała kampania wizerunkowa dla segmentu finansowania samochodów osobowych 
i dostawczych. To nowa odsłona działań promocyjnych Grupy EFL. 
Za koncepcję i kompleksową realizację odpowiada agencja Neon Shake - wieloletni partner marki. ...

Okładka POD LUPĄ

Wykształcenie nie zawsze daje przewagę: 69% polskich przedsiębiorców ma edukację związaną z biznesem, lecz 46% uważa, że dyplom nie pomaga

EFL w tegorocznej edycji raportu „Pod lupą” sprawdził, jak edukacja wpływa na prowadzenie własnej firmy. Aż 69% właścicieli firm MŚP w Polsce deklaruje, że ich wykształcenie jest zgodne z profilem prowadzonego biznesu, a w usługach ten odsetek rośnie do 84%. ...

efl logo-white 3600x2400px truckcare

Wynajem długoterminowy: 200 nowych Actrosów dla Truck Care

Daimler Truck kontynuuje współpracę z Truck Care i dostarcza 200 nowych Actrosów przeznaczonych dla klientów poszukujących zintegrowanej oferty wynajmu długoterminowego. O niezawodną eksploatację pojazdów, które trafią do firm w całej Polsce zadba sieć serwisowa Mercedes-Benz Trucks. ...

banerek barometr IV 2025

Barometr EFL: polskie firmy kończą rok z najlepszym wynikiem od czterech lat. Niepokoją inwestycje

Główny indeks Barometru EFL na IV kwartał 2025 r. wyniósł 53,4 pkt., co oznacza wzrost o 1,9 pkt. w porównaniu do poprzedniego kwartału i najwyższy poziom aż od III kwartału 2021 r. Wskaźnik pozostaje powyżej progu ograniczonego rozwoju (50 pkt.) już od ponad dwóch lat, sygnalizując stabilną sytuację w sektorze MŚP na koniec roku. ...

efl logo-white leasing

Aż 45% firm planuje zakup samochodu z wyprzedaży rocznikowej. 62% sfinansuje je leasingiem

W ostatnim kwartale roku 48% przedsiębiorców planuje zakup samochodu. 60% z nich rozważa model prosto z salonu, a 45% chce skorzystać z wyprzedaży rocznika, wynika z najnowszego badania EFL. Tradycyjnie pod koniec roku obserwujemy zwiększony ruch w salonach samochodowych, dealerzy rożnych marek startują z wyprzedażami, a firmy finansujące z atrakcyjnymi ofertami. ...

Barometr AI

Barometr AI: dwa razy więcej firm prognozuje wzrost sprzedaży dzięki wdrożeniu AI, a 16 proc. planuje nowe miejsca pracy

Drugi pomiar Barometru AI, przygotowany przez EFL, potwierdza rosnące znaczenie sztucznej inteligencji w polskim sektorze MŚP. Główny wskaźnik w II półroczu 2025 roku wyniósł 67,8 pkt., co oznacza poprawę o 1 punkt w porównaniu z I półroczem (66,8 pkt.). ...

EFL Barometr baner 3600x2400px 2

Raport: 91% mikrofirm nie planuje wdrażać ESG, ale już 57% średnich podejmuje działania

Z najnowszego badania Barometr EFL wynika, że sektor MŚP w Polsce jest bardzo zróżnicowany pod względem podejścia do zrównoważonego rozwoju. Aż 91% mikroprzedsiębiorców, zatrudniających do 9 pracowników, przyznaje, że nie zamierza wdrażać żadnych działań ESG, podczas gdy wśród małych firm ten odsetek spada do 55%. ...

Barometr AI

Barometr AI: tylko 29% MŚP jest w pełnej gotowości, większość finansuje z własnych środków

Tylko 29% firm z sektora MŚP czuje się przygotowanych do wdrażania rozwiązań opartych na sztucznej inteligencji, nieco ponad połowa (52%) ocenia swoją gotowość na poziomie średnim, a co piąty przedsiębiorca (20%) na niskim. Tak wynika z Barometru AI przygotowanego przez EFL. ...

Kontakt dla mediów

tlo-newsletter-baner
Maja Lidke.jpg

Maja Lidke

Doradca Zarządu ds. PR

mail icon maja.lidke@efl.com.pl

phone icon 603 630 166

mail newsletter icon Newsletter prasowy

Jesteś dziennikarzem i chcesz dostawać nasze informacje prasowe, raporty oraz zaproszenia na wydarzenia dla mediów? Zostaw nam kontakt do siebie.

Zapisz się