Wyniki wyszukiwania dla frazy

banerek barometr IV 2025

Barometr EFL: polskie firmy kończą rok z najlepszym wynikiem od czterech lat. Niepokoją inwestycje

Główny indeks Barometru EFL na IV kwartał 2025 r. wyniósł 53,4 pkt., co oznacza wzrost o 1,9 pkt. w porównaniu do poprzedniego kwartału i najwyższy poziom aż od III kwartału 2021 r. Wskaźnik pozostaje powyżej progu ograniczonego rozwoju (50 pkt.) już od ponad dwóch lat, sygnalizując stabilną sytuację w sektorze MŚP na koniec roku. ...

efl logo-white leasing

Aż 45% firm planuje zakup samochodu z wyprzedaży rocznikowej. 62% sfinansuje je leasingiem

W ostatnim kwartale roku 48% przedsiębiorców planuje zakup samochodu. 60% z nich rozważa model prosto z salonu, a 45% chce skorzystać z wyprzedaży rocznika, wynika z najnowszego badania EFL. Tradycyjnie pod koniec roku obserwujemy zwiększony ruch w salonach samochodowych, dealerzy rożnych marek startują z wyprzedażami, a firmy finansujące z atrakcyjnymi ofertami. ...

Barometr AI

Barometr AI: dwa razy więcej firm prognozuje wzrost sprzedaży dzięki wdrożeniu AI, a 16 proc. planuje nowe miejsca pracy

Drugi pomiar Barometru AI, przygotowany przez EFL, potwierdza rosnące znaczenie sztucznej inteligencji w polskim sektorze MŚP. Główny wskaźnik w II półroczu 2025 roku wyniósł 67,8 pkt., co oznacza poprawę o 1 punkt w porównaniu z I półroczem (66,8 pkt.). ...

EFL Barometr baner 3600x2400px 2

Raport: 91% mikrofirm nie planuje wdrażać ESG, ale już 57% średnich podejmuje działania

Z najnowszego badania Barometr EFL wynika, że sektor MŚP w Polsce jest bardzo zróżnicowany pod względem podejścia do zrównoważonego rozwoju. Aż 91% mikroprzedsiębiorców, zatrudniających do 9 pracowników, przyznaje, że nie zamierza wdrażać żadnych działań ESG, podczas gdy wśród małych firm ten odsetek spada do 55%. ...

Barometr AI

Barometr AI: tylko 29% MŚP jest w pełnej gotowości, większość finansuje z własnych środków

Tylko 29% firm z sektora MŚP czuje się przygotowanych do wdrażania rozwiązań opartych na sztucznej inteligencji, nieco ponad połowa (52%) ocenia swoją gotowość na poziomie średnim, a co piąty przedsiębiorca (20%) na niskim. Tak wynika z Barometru AI przygotowanego przez EFL. ...

EFL Barometr baner 3600x2400px 2

Sektor TSL nie zwalnia. 30 proc. firm transportowych i logistycznych prognozuje większą sprzedaż

Branżowy subindeks Barometru EFL dla TSL na III kwartał tego roku wyniósł 54,4 pkt., o 1,4 pkt. więcej niż kwartał wcześniej. To najwyższa wartość wskaźnika od początku 2024 roku (w I kwartale wyniosła 58,1 pkt.). ...

Barometr IIIw2025 ujęcie-branżowe (1)

Handel: inwestycje praktycznie zamarły, a wyższą sprzedaż prognozuje tylko 6 proc. firm

Perspektywy dla polskiego handlu wciąż pozostają pesymistyczne, wynika z Barometru EFL na III kwartał br. Subindeks dla tego sektora wyniósł 48,3 pkt., co oznacza wzrost o zaledwie 0,4 pkt. kw./kw. Wartość wskaźnika utrzymuje się poniżej progu ograniczonego rozwoju (50 pkt.) już od początku 2022 roku. ...

efl logo-white carefleet

Ekspansja chińskich aut na polskim rynku – szanse czy ryzyka dla branży CFM?

Według danych Polskiego Związku Przemysłu Motoryzacyjnego z początku 2025 roku, udział samochodów elektrycznych w sprzedaży nowych aut osobowych w Europie jest najwyższy w Norwegii, gdzie sięga 95,8% oraz Danii z wynikiem 64,3%. ...

EFL Barometr baner 3600x2400px 2

Branża budowlana nie boi się wakacji. 35 proc. firm prognozuje większe przychody

Subindeks Barometru EFL dla budownictwa na III kwartał br. wskazuje na pracowite wakacje i kontynuację optymistycznych nastrojów w sektorze. Podobnie jak w poprzednim kwartale odczyt był najwyższy wśród wszystkich badanych branż i wyniósł 56,8 pkt., o 2,6 pkt. ...