Informacje prasowe

EFL

Bariery innowacyjności

Raport EFL „Innowacje w MŚP. Pod lupą” podaje, że ponad 50 proc. firm nie dokonało w ciągu minionych trzech lat żadnej inwestycji, która miałaby charakter innowacji.

teaser.jpg

EFL

EFL i Fundacja „Na ratunek dzieciom z chorobą nowotworową”

EFL współpracuje z Fundacją od blisko 11 lat. To dzięki wsparciu EFL Fundacja mogła kupić separator komórkowy.

teaser.png

EFL

Zakupowa gorączka szansą dla handlu

Okres przedświąteczny to czas wzmożonych zakupów. To szansa dla handlu na zwiększenie obrotów. Dlatego subindeks dla handlu na IV kwartał br. wykazuje najlepszy wynik w aktualnym badaniu wśród wszystkich subindeksów dla monitorowanych branż.

EFL

Środki na innowacje

94 proc. firm angażuje w innowacje środki własne – wynika z raportu „Innowacje w MŚP. Pod lupą”. Przedsiębiorcy chętnie też sięgają po zewnętrzne źródła finansowania. Jednak ich znajomość programów wsparcia innowacyjności jest niewystarczająca.

EFL

Słabszy okres w branży HoReCa

Jesień i zima to zawsze biznesowo słabszy okres dla branży HoReCa. Wskazują na to również odczyty „Barometru EFL ” na IV kwartał br. Badani spodziewają się spadków sprzedaży i w efekcie pogorszenia płynności finansowej.

EFL

Północ vs. południe

Najbardziej innowacyjna jest Polska południowo-zachodnia, najmniej zaś północ kraju – wynika z raportu EFL „Innowacje w MŚP. Pod lupą”. Jak poszczególne obszary Polski plasują się w rankingu innowacyjności i skąd wynikają różnice?

EFL

Producenci oczekują spadków zamówień

Producenci spodziewają się pogorszenia koniunktury w IV kwartale tego roku – wynika z odczytu „Barometru EFL” dla branży. To efekt przewidywanego spadku liczby zamówień i mniejszej skłonności do dokonywania inwestycji.

EFL

MŚP inwestuje w innowacje

Raport „Innowacje w MŚP. Pod lupą” ujawnił, że 84,4 proc. badanych uważa, że inwestycje w innowacje są koniecznym warunkiem rozwoju i utrzymania firmy na rynku. Co więc czyni firmę innowacyjną i w co inwestują MŚP, aby móc konkurować na rynku?

EFL

Zimowe nastroje w branży budowlanej

Choć ogólna sytuacja w branży budowlanej z miesiąca na miesiąc ulega poprawie, na co wskazują dane z rynku, to mali i średni przedsiębiorcy prognozują spadek liczby zleceń. Świadczy o tym ostatni odczyt „Barometru EFL” dla tej branży.

Kontakt dla mediów

tlo-newsletter-baner
Maja Lidke.jpg

Maja Lidke

Doradca Zarządu ds. PR

mail icon maja.lidke@efl.com.pl

phone icon 603 630 166

mail newsletter icon Newsletter prasowy

Jesteś dziennikarzem i chcesz dostawać nasze informacje prasowe, raporty oraz zaproszenia na wydarzenia dla mediów? Zostaw nam kontakt do siebie.

Zapisz się