Codziennie powstaje wiele elektronicznych narzędzi, ułatwiających nasze funkcjonowanie czy prowadzenie firmy. Wydawałoby się, że e-Faktury są w awangardzie, jednak jak pokazują badania aż 85 proc. Polaków wciąż otrzymuje papierowe dokumenty. Jak ich przekonać do zmiany przyzwyczajeń? EFL podpowiada jakie korzyści wynikają z e-Faktury dla konsumentów oraz właścicieli firm.
Opinie na temat elektronicznych faktur
Wyniki badań przeprowadzonych na zlecenie Konfederacji Lewiatan, wskazują że niemal 88 proc. Polaków słyszało o e-Fakturze. Wiedza ta jest jednak pobieżna. Mimo deklaracji znajomości narzędzia, aż 85 proc. Polaków wciąż otrzymuje faktury w wersji papierowej. Z badania wynika również, że z powiadomień o płatnościach za pomocą faktur elektronicznych korzysta ok. 42 proc. ankietowanych. Osoby sięgające po to narzędzie, w większości są z niego zadowolone (92 proc.). Warto wiec zastanowić się, jakie są plusy korzystania z elektronicznych faktur zarówno dla „Kowalskiego”, jak i firmy.
Jakie korzyści z e-Faktury dla konsumenta?
e-Faktura - to wygodny i bezpieczny elektroniczny dokument służący do płatności. Zgodnie z rozporządzeniem Ministra Finansów ma taką samą wartość prawną jak dokument w formie papierowej. Korzystnie z e-Faktury minimalizuje ryzyko utraty lub zgubienia dokumentu. Dodatkowo, zapewniona jest skuteczniejsza ochrona danych osobowych, jak również krótszy czas oczekiwania na wystawienie rachunku. Zastępowanie dokumentów papierowych elektronicznymi przyczynia się także do redukcji kosztów oraz wpisuje się w trend eko.
e-Faktura dla firm
Jak zauważa EFL, e-Faktura staje się coraz bardziej popularnym narzędziem, co potwierdzają statystyki firmy - miesięczna dynamika przyrostu liczby e-Faktur wystawianych przez EFL wynosi już 110 proc. Spółka umożliwia korzystanie z elektronicznych faktur za pośrednictwem portalu klient.efl.com.pl/ - nowoczesnej platformy do obsługi umowy leasingowej. Przedsiębiorcy prowadzący własną działalność sięgając po e-faktury, mogą bez żadnych obaw dokonywać na ich podstawie odliczeń podatkowych. Z elektronicznym dokumentem zyskują wygodę - odbieranie e-Faktury jest możliwe z dowolnego miejsca dzięki dostępowi do Internetu, jak również natychmiastową informację o płatnościach oraz szybszą możliwość ich rozliczenia. e-Faktura zapewnia również bezpieczeństwo – może być chroniona elektronicznym podpisem, gwarantującym jej autentyczność, integralność oraz identyfikację osoby składającej podpis.
Obok e-Faktury portal KlientEFL charakteryzuje się wieloma innymi funkcjami. Pozwala zainteresowanym na nadzorowanie współpracy z EFL poprzez kontrolowanie płatności, realizowanie wniosków onl-line czy kontaktowanie się z Departamentem Obsługi Klienta. Dzięki niemu, klienci mogą zyskać dostęp do wszystkich kluczowych informacji 7 dni w tygodniu, 24 godziny na dobę. Najnowszą opcją jest możliwość dostosowywania wysokości rat leasingowych do potrzeb przedsiębiorstwa, w tym obniżania ich nawet do 1 zł, dzięki usłudze Leasingu Swobodnego. Już 70 proc. klientów EFL posiada aktywną usługę Portal KlientEFL.
„Uruchomienie usługi e-Faktura w ramach portalu KlientEFL podyktowane było potrzebami współpracujących z nami przedsiębiorców. Rozwój tego typu usług zyskuje w oczach naszych klientów, którzy pozytywnie oceniają korzystanie z portalu - na poziomie 5,30, w skali 6 - punktowej. Staramy się innowacyjnie podchodzić do obsługi klientów, aby jak najbardziej ułatwić ich codzienną pracę. Potwierdzeniem trafności podejmowanych przez nas działań jest zdobyty w ostatnim czasie tytuł Firmy Przyjaznej Klientowi” - komentuje Krzysztof Ziomek, dyrektor zarządzający Pionem Marketingu i Zarządzania Klientem EFL.