W Swarzędzu powstał pierwszy w Polsce hipermarket samochodowy.
Pomysłodawcą projektu jest Ireneusz Szpot właściciel salonu samochodowego Opel Szpot.
Uruchomienie hipermarketu wymagało od jego pomysłodawcy pozyskania stabilnego źródła finansowania oraz pewnego, stałego źródła dostaw samochodów. Europejski Fundusz Leasingowy S.A. jest jednym z partnerów zapewniających dostawę samochodów (obok Futura Leasing S.A, Prime Car Management S.A.) .
Współpraca z EFL i pozostałym partnerami tej branży gwarantuje dostawy pojazdów z kompletem dokumentów potwierdzających ich pochodzenie. Każdy kupowany przez hipermarket samochód musi mieć udokumentowane źródło pochodzenia.
Hipermarket gwarantuje bowiem bezpieczeństwo transakcji, a co za tym idzie przejmuje na siebie pełną odpowiedzialność za wady prawne sprzedawanych pojazdów.
Europejski Fundusz Leasingowy od niedawna oferuje swoim klientom tzw. leasing klasyczny – mówi Jakub Malski wiceprezes EFL. Leasing klasyczny jest produktem finansowym, który z powodzeniem od lat funkcjonuje w Europie. Jego ideą jest przekazanie pojazdu leasingobiorcy przy minimalnych czynszach miesięcznych, z pozostawieniem swobody wyboru pomiędzy ostatecznym zakupem pojazdu lub wymianą na nowy po zakończeniu umowy - stwierdza wiceprezes Malski.
Produkt ten jest atrakcyjny zarówno dla klienta nabywającego samochód - bo płaci niskie czynsze miesięczne jak i dla dilera, który gwarantując odkup pojazdu, zapewnia sobie stok samochodów używanych. W Polsce- podkreśla wiceprezes EFL-- inaczej niż na Zachodzie Europy w zdecydowanej większości leasing traktowany jest jako forma zakupu pojazdu.
W świadomości leasingobiorców funkcjonuje stereotyp, że spłacają oni ratę, która zbliża ich do stania się właścicielem samochodu - stąd właśnie obecna konstrukcja leasingu obowiązującego w Polsce gdzie wartość wykupu stanowi umowną minimalną część wartości zakupowej pojazdu i właśnie dlatego klienci wykup samochodu traktują jako formalność i nigdy nie zastanawiają się czy samochód wykupić czy też zakończyć umowę bez wykupu. W Europie Zachodniej gdzie leasing ma zdecydowanie dłuższe tradycje naturalną rzeczą jest użytkowanie samochodu przez dwa trzy lata i oddanie dilerowi. Płaci się wtedy niskie czynsze miesięczne i ciągle jeździ nowym samochodem.
Właśnie taki model leasingu chcemy „zaszczepić” również w Polsce – dodaje wiceprezes Jakub Malski.
I tu mogę się pochwalić, że salon Opel Szot jest pierwszym, z którym nawiązaliśmy współpracę w tym zakresie i tu zostały zawarte pierwsze umowy Leasingu Klasycznego.
Finansowym partnerem tego projektu jest GMAC Bank. Dzięki współpracy z bankiem samochody kupowane są od klientów za gotówkę. Każdy samochód przed zakupem do hipermarketu przechodzi badania w stacji serwisowej oraz jazdę próbną z udziałem firmowego doradcy technicznego. We wszystkich zakupionych pojazdach
wymieniony jest olej i filtr oleju. W każdym wymagającym tego przypadku wymieniane są także: klocki hamulcowe, żarówki oraz dokonywane naprawy blacharsko – lakiernicze.
Szpot hipermarket samochodowy to pionierskie przedsięwzięcie na rynku samochodów używanych w Polsce, podnoszące w znacznym stopniu poziom usług w tym sektorze (sprawdzone pochodzenie samochodu, dobra jakość techniczna, płatność gotówkowa).
W ciągu pierwszego miesiąca działalności w Polsce hipermarketu samochodowego kupiono 150 samochodów i udało się sprzedać aż 90 aut.
Z opinii klientów odwiedzających hipermarket wynika, że od dawna oczekiwali oni takiego poziomu obsługi, pełnego bezpieczeństwa transakcji i bogatej oferty.