Europejski Fundusz Leasingowy jednym z partnerów pierwszego w Polsce HIPERMARKETU SAMOCHODOWEGO.

EFL

W Swarzędzu powstał pierwszy w Polsce hipermarket samochodowy.
Pomysłodawcą projektu jest Ireneusz Szpot właściciel salonu samochodowego Opel Szpot.

Uruchomienie hipermarketu wymagało od jego pomysłodawcy pozyskania stabilnego źródła finansowania oraz  pewnego, stałego źródła  dostaw samochodów. Europejski Fundusz Leasingowy S.A.  jest jednym z partnerów zapewniających dostawę samochodów (obok Futura Leasing S.A, Prime Car Management S.A.) .
Współpraca z EFL i pozostałym partnerami tej branży gwarantuje  dostawy pojazdów z kompletem dokumentów potwierdzających ich pochodzenie. Każdy kupowany przez hipermarket samochód musi mieć udokumentowane źródło pochodzenia.
Hipermarket gwarantuje bowiem bezpieczeństwo transakcji, a co za tym idzie przejmuje na siebie pełną odpowiedzialność za wady prawne sprzedawanych pojazdów.

Europejski Fundusz Leasingowy od niedawna oferuje swoim klientom tzw. leasing klasyczny – mówi Jakub Malski wiceprezes EFL. Leasing klasyczny jest  produktem finansowym, który z powodzeniem od lat funkcjonuje w Europie. Jego ideą jest przekazanie pojazdu leasingobiorcy przy minimalnych czynszach miesięcznych, z  pozostawieniem swobody wyboru pomiędzy ostatecznym zakupem pojazdu lub wymianą na nowy po zakończeniu umowy  - stwierdza wiceprezes Malski.
Produkt ten jest atrakcyjny zarówno dla klienta nabywającego samochód - bo płaci niskie czynsze miesięczne jak i dla dilera, który gwarantując odkup pojazdu, zapewnia sobie stok samochodów używanych. W Polsce- podkreśla wiceprezes EFL-- inaczej niż na Zachodzie Europy w zdecydowanej większości leasing traktowany jest jako forma zakupu pojazdu.
W świadomości leasingobiorców funkcjonuje stereotyp, że spłacają oni ratę, która zbliża ich do stania się właścicielem samochodu - stąd właśnie obecna konstrukcja leasingu obowiązującego w Polsce gdzie wartość wykupu stanowi umowną minimalną część wartości zakupowej pojazdu i właśnie dlatego klienci wykup samochodu traktują jako formalność i nigdy nie zastanawiają się czy samochód wykupić czy też zakończyć umowę bez wykupu. W Europie Zachodniej gdzie leasing ma zdecydowanie dłuższe tradycje naturalną rzeczą jest użytkowanie samochodu przez dwa trzy lata i oddanie dilerowi. Płaci się wtedy niskie czynsze miesięczne i ciągle jeździ nowym samochodem.
Właśnie taki model leasingu chcemy „zaszczepić” również w Polsce – dodaje wiceprezes Jakub Malski.
I tu mogę się pochwalić, że salon Opel Szot jest pierwszym, z którym nawiązaliśmy współpracę w tym zakresie i tu zostały zawarte pierwsze umowy Leasingu Klasycznego.

Finansowym partnerem tego projektu jest GMAC Bank. Dzięki współpracy z bankiem samochody kupowane są od klientów za gotówkę. Każdy samochód przed zakupem do hipermarketu przechodzi badania w stacji serwisowej oraz jazdę próbną z udziałem firmowego doradcy technicznego. We wszystkich zakupionych pojazdach


wymieniony jest olej i  filtr oleju. W każdym wymagającym tego przypadku wymieniane są  także: klocki hamulcowe, żarówki oraz dokonywane naprawy blacharsko – lakiernicze.

Szpot hipermarket samochodowy to pionierskie przedsięwzięcie na rynku samochodów używanych w Polsce, podnoszące w znacznym stopniu poziom usług w tym sektorze (sprawdzone pochodzenie samochodu, dobra jakość techniczna, płatność gotówkowa).

W ciągu  pierwszego miesiąca działalności w Polsce hipermarketu samochodowego kupiono 150 samochodów i udało się sprzedać  aż 90 aut.

Z opinii klientów odwiedzających hipermarket wynika, że od dawna oczekiwali oni takiego poziomu obsługi, pełnego bezpieczeństwa transakcji i bogatej oferty.

Kontakt dla mediów

tlo-newsletter-baner
Maja Lidke.jpg

Maja Lidke

Doradca Zarządu ds. PR

mail icon maja.lidke@efl.com.pl

phone icon 603 630 166

mail newsletter icon Newsletter prasowy

Jesteś dziennikarzem i chcesz dostawać nasze informacje prasowe, raporty oraz zaproszenia na wydarzenia dla mediów? Zostaw nam kontakt do siebie.

Zapisz się