Jedno z pierwszych w Polsce hybryd VOLVO V60 zostało sfinansowane przez EFL. Klientem jest firma Govecs Poland Sp. z o.o. z Wrocławia, producent skuterów elektrycznych z akumulatorami litowo-jonowymi.
Volvo V60 Plug-in hybrid sumarycznej mocy 285 KM został wyposażony w silnik Diesla oraz napęd elektryczny. Model ten łączy w sobie sportowe właściwości jezdne i ekologiczne wartości parametrów emisji toksycznych związków do atmosfery.
"Produkując skutery elektryczne o zerowej emisji zanieczyszczeń, stawiamy na czysty, niezawodny i niedrogi transport indywidualny. Dlatego również dokonując wyboru floty firmowej, postawiliśmy na rozwiązanie hybrydowe. Przemawia za tym nie tylko odpowiedzialność ekologiczna, ale i rachunek ekonomiczny, bo po pewnym czasie pojazdy elektryczne i hybrydowe okazują się tańsze w eksploatacji. Po przeanalizowaniu dostępnej na naszym rynku doszliśmy do wniosku, że hybrydowe VOLVO V60 spełnia wszystkie nasze oczekiwania.” – uzasadnia Sławomir Kortas Technical Marketing Manager w firmie Govecs.
„Hybrydowe Volvo V60 cieszy się ogromnym zainteresowaniem na rynkach Europy zachodniej, zwłaszcza w Holandii. Dzięki naszej determinacji krótka seria kilkunastu sztuk pojawiła się także w Polsce, choć u nas brakuje jakichkolwiek państwowych zachęt do zakupu aut ekologicznych. Sportowe osiągi, niska emisja spalin, a do tego błoga cisza w kabinie. Zgodnie z tradycją marki, jest to najbezpieczniejsza hybryda na świecie. Cieszę się, że jednym z pierwszych właścicieli tego auta w Polsce będzie człowiek zaangażowany w budowę ekologicznych jednośladów” – mówi Stanisław Dojs, PR manager Volvo Auto Polska.
„Jest to kolejne sfinansowane przez nas hybrydowe auto. Dotychczas od 2010 roku dla naszych klientów kupiliśmy już kilkadziesiąt takich aut. Cieszy nas fakt, że kolejni klienci decydują się na zakup ekologicznych pojazdów. Sami także zdecydowaliśmy się na test tego typu rozwiązania i jeden z naszych pracowników użytkuje samochód hybrydowy jako służbowy.” – powiedział Piotr Warmuła, zastępca Dyrektora Marketingu w EFL.
„Według danych Polskiego Związku Przemysłu Motoryzacyjnego w okresie od stycznia do września 2014 roku w Polsce sprzedano 1677 aut hybrydowych. Jest to o ponad 30 proc. więcej niż w roku poprzednim, jednak w porównaniu z całym rynkiem motoryzacyjnym to wciąż bardzo mała liczba” – powiedział Jakub Faryś, prezes Polskiego Związku Przemysłu Motoryzacyjnego.